vrijdag 22 september 2017

In aanraking met de politie

Bent u de afgelopen zes maanden in aanraking geweest met de politie?     ⬜ Ja    ⬜ Nee
Voor mij liggen verzekeringspapieren die ik naar waarheid dien in te vullen.

Eh... eerlijk gezegd ben ik de afgelopen tijd inderdaad nogal eens met de politie in aanraking geweest. 
Het begon op 21 februari 2016.
Politie Almelo plaatste op hun Facebookpagina een foto van een schattig hondje met de tektst: 
Mogen wij jullie voorstellen aan onze nieuwste collega: Battje! Hij is acht weekjes oud en heeft vannacht zijn eerste nachtdienst! Best spannend dus!

Battje op zijn eerste 'nachtdienst'

Ik liet die foto aan Mirjam zien en die was meteen verkocht, net als half Nederland trouwens. We misten geen foto van Battje en toen de politie een Meet & Greet uitschreef, vond Mirjam dat we er heen moesten. Slechts vijf mensen zouden uitgekozen worden. Het was dus zaak om een originele reden op te geven. Mirjam wilde natuurlijk knuffelen met Battje en ik bedacht dat ik Battje wel een rol kon laten spelen in een van mijn boeken.
Dat was reden genoeg en we mochten in april naar de Meet & Greet, die superleuk, gezellig en informatief was en natuurlijk een heerlijk hoog Battje-gehalte had.
'Als dat boek er komt, dan komen wij er met loeiende sirenes naar toe en zet Battje overal zijn pootafdruk in,' beloofden ze.

Mirjam en Battje tijdens de Meet & Greet

Vlak daarna sprak ik mijn redacteur en vertelde dat ik Battje wel een rol zag spelen in een nieuw deeltje in de stoere, eerst-doen-dan-denken Bart-serie.
'Is het niet leuker om Battje een eigen serie te geven?' vroeg ze.
'Natuurlijk is dat leuker,' riep ik.

Hoewel ik al mijn boeken met plezier heb geschreven, is Battje en de bandenprikker toch wel het leukst geweest om te schrijven. Regelmatig had ik contact met het baasje van Battje. Het verhaal zou fictief zijn, maar Battje moest wel Battje zijn, compleet met hangoortje en ondeugende streken. Wie kon me dat beter vertellen dan Battjes baasje? Als hondengeleider kon hij me bovendien precies vertellen of het verhaal zoals ik het bedacht had echt zou kunnen gebeuren. 
Als vanzelf zijn we plannen gaan maken voor de boekpresentatie van Battje en de bandenprikker. Het is supergaaf dat Marleen van politie Almelo zo enthousiast was en het gebeuren heeft laten uitgroeien tot een heus evenement waar ook de pers de nodige belangstelling voor had. We besloten er ook een goed doel aan te koppelen. Van elk verkocht boek ging 1,10 naar Huntington-onderzoek. Huntington is een erfelijke ziekte en vergelijkbaar met ALS, Parkinson en Alzheimer tegelijk. (Er komen nog steeds bestellingen binnen van mensen die 1,10 bovenop de vaste boekenprijs van 8,90 willen betalen en zo het goede doel steunen, zodat er nog geen definitieve opbrengst bekend is).

Ik heb nog nooit zoveel op buienradar als de dagen voor 9 september. Regen, regen, regen... Het evenement was al verplaatst van de parkeerplaats achter het politiebureau naar de binnenplaats die deels overdekt is. 
Wat boften we! Met het klaarzetten regende het nog en na het opruimen zwom ik in een hoosbui naar huis, maar daar tussendoor was het droog en scheen de zon zelfs!
En mooi weer betekent dat er (meer) mensen komen. Wat was het gezellig druk met grote en kleine Battje-fans! De boeken gingen als warme broodjes over de toonbank, het springkussen was geen moment leeg, Chase (PawPatrol) was nooit alleen, er werd gekleurd en geknutseld, er werden foto's gemaakt met politieagenten, politieauto's en politiemotoren. Regelmatig loeide de sirene. Natuurlijk was Battje de eregast! 
Het eerste exemplaar van Battje en de bandenprikker ontving ik uit zijn hand bek. Een heel uniek eerste exemplaar want Battje zette gretig zijn tanden in het boek.
(Battje en de bandenprikker is overal te koop/te bestellen. Wil je een gesigneerd en/of van een opdracht voorzien exemplaar neem dan contact op met Boek en Hart en het wordt geregeld).

Het boek viel in de smaak bij Battje

Niet alleen heb ik veel hulp van de politie gehad, maar ook van mijn dochters.


Bent u de afgelopen zes maanden in aanraking geweest met de politie?     ⬜ Ja    ✅ Nee

Keep on dreaming, 
Simone
Bijschrift toevoegen


Geen opmerkingen:

Een reactie posten